Armoede voorkomen

Frank 2021.png
Door Frank Wilschut op 28 september 2022 om 11:09

Armoede voorkomen

Veel inwoners zien hun maandbedrag voor energie omhoog schieten en tegelijkertijd zijn de boodschappen door de hoge inflatie ook steeds duurder. Hoe voorkomen we dat de komende koude maanden mensen moeten kiezen tussen eten of warmte in hun huis?

Gelukkig komt de landelijke overheid met een aantal maatregelen en is het college druk bezig om extra plannen te maken voor het deel dat de lokale overheid oppakt.

De ChristenUnie wil sneller praten over de maatregelen die we nu al kunnen nemen omdat er nu al mensen zijn die lastige keuzes moeten maken. Daarnaast vindt de ChristenUnie het belangrijk dat we breder naar armoede voorkomen kijken. Er zijn meer mensen dan ooit die (mogelijk) in de problemen raken (ook door de hoge inflatie) en niet iedereen is gewend om bij de overheid aan te kloppen voor hulp en ondersteuning. Helaas kunnen de plannen van het college er pas begin november zijn dus kunnen we alleen maar hopen dat de ondersteuning die er nu al is voldoende is voor de komende maanden.